8 Haziran 2009 Pazartesi

BOŞ BEŞİK EFSANESİ

Gömbe "Boş Beşik" efsanesinin yaşandığı yerdir.

Boş beşik ağıdı,dağda koyunlarını güderken bir kartala sırtındaki bebeğini kaptıran ve kartalı ve yavrusunu bulmak için dağlarda ömür tüketen bir kadının hikayesini anlatır.

Boş beşik ağıdı filmlere de konu olmuştur. 1965 yılında yönetmen Hulki Saner tarafından çekilmiş filmde Ayşecik oynamıştır.

1969 yılında yönetmen Orhan Elmas tarafından tekrar çekilmiş filmin başrolünü ise Fatma Girik oynamıştır. Ancak fatma Girik aynı filmi 1952 yılında yönetmen Baha Gelenbevi tarafından Necati Cumalı'nın kitap anlatımına göre uyarlanmış halinde de oynamııştır. 1950li yıllarda da Muhterem Nur'un oynadığı bir boş beşik filmi bulunmaktadır.

Ayrıca Nur Yoldaş'ın seslendirdigi muhtesem bir pop-ağıt paraçanın da ismi ve konusudur. Muhtemelen Erguder Yoldaş'ın 'in ellerinden cikmis olan beste ve duzenlemesi olağanüstüdür. Dinleyip hissetmek lazim.



Şarkı Sözleri:

gün karasi, gön karasi

bos besigim gam karasi

---- nakarat----

kanadin kirilsin kara kartal

tohumun kurusun kara kartal

bebegim bebegim

bebegim bebegim sana ninniler söyleyecektim

kanadin kirilsin kara kartal

besigim elimde kanli kartal

bebegim bebegim bebegim

bebegim sana ninniler söyleyecektim

of bu degil ki gün karasi, gön karasi

bos besigimde gam, gam karasi

of derdim degil gün karasi, gön karasi

bos besigimde gam ve kalp yarasi

---- nakarat----

bölük denedim, yün denedim

bos besige can dösedim

---- nakarat----

yoz dunya, gam konagi

bos besigim kan çanagi

---- nakarat----